Właściciele firm z wielu branż często decydują się na leasing. Jest to forma dzierżawienia różnego rodzaju dóbr bez konieczności ich zakupu, choć po upłynięciu okresu umowy przeważnie istnieje taka możliwość. W ten sposób można sfinansować wiele inwestycji, a na dodatek część odsetkową raty można wliczyć w koszty uzyskania przychodów. Sprawdź, co firma może wziąć w leasing.

Samochód

Największą popularnością cieszy się leasing samochodów osobowych. Z tej formy finansowania korzystają nawet osoby prywatne. Jest to świetne rozwiązanie dla firm, ponieważ samodzielny zakup nowego auta mógłby poważnie nadszarpnąć budżet bądź nie mógłby zostać opłacony z bieżących środków. Nie każdy może też zaciągnąć kolejny kredyt. Ponadto w ramach leasingu Volkswagen Financial Services można często wynająć samochód o znacznie wyższym standardzie w niż w przypadku zakupu auta. Możliwa jest też dzierżawa pojazdów ciężarowych i dostawczych. Często dostępna jest także atrakcyjna oferta ubezpieczeniowa dla klienta firmy oferującej leasing.

Sprzęt IT

Zakup nowoczesnego sprzętu IT może przekraczać możliwości finansowe firmy. Na dodatek po pewnym czasie może też pojawić się problem dotyczący tego, co zrobić z zużytymi komputerami, drukarkami, skanerami i innymi urządzeniami. Skorzystanie z usług leasingu pozwala na to, aby pracownicy biura mogli zawsze korzystać z nowoczesnego sprzętu. Możliwe jest ponadto zakwalifikowanie nawet 100% kwoty opłat jako kosztów uzyskaniu przychodów. Co więcej, możliwa jest również dzierżawa licencji na oprogramowanie, które często jest naprawdę kosztowną i jednocześnie niezbędną częścią prowadzenia działalności.

Maszyny

Z leasingu maszyn można skorzystać nawet  na początku działalności. W ten sposób można uniknąć kredytu, który zawsze jest obarczony ryzykiem braku możliwości spłaty. Należy też pamiętać, że biznes może nie wypalić, a kredyt pozostanie na wiele lat. Z kolei w przypadku np. trzyletniej umowy leasingu raty trzeba będzie spłacać jedynie do momentu wygaśnięcia umowy. Ewentualnie można wybrać rozwiązanie umowy i uiszczenie niezbędnych opłat. Leasing maszyn może ponadto pomóc w rozwoju firmy, gdy przedsiębiorstwo nie ma zdolności kredytowej np. ze względu na inne pożyczki.

Wyposażenie

Leasing może obejmować nie tylko maszyny i urządzenia, ale także różnego rodzaju elementy wyposażenia. Wbrew pozorom koszt regałów do magazynu, oświetlenia hali, mebli biurowych czy też akcesoriów kuchennych do restauracji może być naprawdę spory. W takiej sytuacji zdecydowanie warto wziąć pod uwagę rozłożenie inwestycji na miesięczne raty, które można następnie uwzględnić w kosztach uzyskania przychodów.

Nieruchomość

Nadal niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że nieruchomości również mogą być przedmiotem leasingu. Jest to świetna opcja dla właścicieli firm, którzy nie mogą wziąć kredytu na zakup budynku, biura czy też hali. Jednocześnie w przeciwieństwie do wynajmu często można skorzystać z opcji wykupu nieruchomości po zakończeniu umowy. Co ważne, leasing nie wpływa na zdolność kredytową przedsiębiorstwa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here