Zapewne nie raz spotkaliście się z ogłoszeniem pracy, dotyczącym zatrudnienia jako copywriter. Jest to stosunkowo nowy zawód, który wykonywany może być zdalnie przez freelancera, czyli tzw. wolnego strzelca, pracującego dla zleceniodawcy. Czym charakteryzuje się praca copywritera? Jakie są jego obowiązki? Odpowiedź na te pytania zawarte zostały w poniższym tekście.

Copywriter to osoba, która zatrudniona jest z reguły na umowę inną niż umowa o pracę. Jest on tzw. wolnym strzelcem, który wykonuje zlecenia dla różnych zleceniodawców, nie posiadając stałego zatrudnienia. Copywriterzy pracować mogą również na pełny etat i umowę o pracę, znajdując zatrudnienie m.in. w agencjach reklamowych.

Zadania copywritera

Copywriter zajmuje się przede wszystkim tworzeniem artykułów blogowych i sponsorowanych, które spełniać muszą wytyczne zleceniodawcy oraz odnosić się do przyjętej tematyki lub problemu. Tworzone przez niego treści muszą być wysokiej jakości, zawierać merytoryczne informacje, rozwiązywać pewne problemy lub pełnić rolę poradnika dla czytelników. Artykuły muszą być ponadto dostosowane do typu odbiorcy i przede wszystkim zrozumiałe. Wyróżnić można kilka rodzajów artykułów tworzonych przez copywriterów, do których należą m.in. artykuły naukowe, poradnikowe, reklamowe czy informacyjne. W zależności od tematyki copywriter powinien posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie w danej dziedzinie.

praca, praca zdalna, rekrutacja, CV, rozmowa kwalifikacyjna, ścieżka kariery
fot. Pixabay.com

Do zadań copywritera należeć też może tworzenie haseł reklamowych, które muszą być kreatywne i przyciągające uwagę potencjalnych klientów. Nie mogą być to zatem banalne slogany, które każdy już wielokrotnie słyszał. Innym zadaniem jest również tworzenie opisów produktów. Copywriter musi wówczas zapoznać się ze specyfiką i charakterystyką poszczególnych produktów i przygotować do nich taki opis, który uwypukli ich najważniejsze atuty i sprawi, że klient poczuje potrzebę ich posiadania.

Copywriterzy tworzą również teksty SEO, czyli przyjazne dla wyszukiwarek. Są to artykuły, w których znaleźć się muszą wszelkie słowa kluczowe związane z zadanym tematem. Dzięki temu uzyskają one lepszą pozycję w wyszukiwarce i trafią do szerszego grona czytelników. Pozycjonowaniu stron i poszczególnych artykułów sprzyja również wewnętrzne linkowanie, do innych treści tworzonych przez copywritera.

Zalety pracy jako copywriter

Niewątpliwie największą zaletą pracy jako copywriter są elastyczne godziny pracy. Osoba wykonująca taki zawód, jeśli pracuje jako freelancer może samodzielnie ustalać kiedy i w jakich godzinach wykonywać będzie swoje obowiązki. Kolejnym atutem jest praca zdalna w domowym zaciszu. Praca w biurze może być uciążliwa, dlatego też sporo osób postanowiło wybrać tę formę zatrudnienia. Copywriter może ponadto samodzielnie dokonywać wyboru zleceń i przyjmować te, które są dla niego korzystniejsze finansowo. Posiadając doświadczenie i wiedzę na konkretny temat, praca dla copywritera często jest połączeniem przyjemnego z pożytecznym.

Wady pracy jako copywriter

Podstawową wadą pracy na stanowisku copywritera będącego freelancerem, jest brak stabilności zatrudnienia. Zdarzają się bowiem okresy przestoju, gdy nie może znaleźć on dobrego zlecenia i dość często podejmuje się zadania słabo płatnego lub niezwiązanego z posiadaną przez niego wiedzą i kompetencjami. Elastyczne godziny pracy, które bez wątpienia są jej atutem, mogą też sprawić, że przy słabej samodyscyplinie copywriter będzie miał problem z mobilizacją do działania, przekładając obowiązki na późniejszy termin. Prowadzić to może do ich nadmiaru w momencie zbliżania się terminu ukończenia zlecenia.

bezrobocie, praca
fot. pexels.com

Ile zarabia copywriter?

Zarobki copywritera zależą w głównej mierze od jego doświadczenia, umiejętności oraz pracowitości. Część copywriterów mających przynajmniej kilkuletni staż traktuje tę pracę jako główne źródło utrzymania. Zarabiają oni od trzech, nawet do kilkunastu tysięcy złotych miesięcznie, tworząc treści najwyższej jakości, poparte własną wiedzą lub badaniami. Dla wielu osób copywriting jest jednak formą dodatkowego zarobku w okolicach 300-1500 złotych miesięcznie. Początkujący copywriterzy powinni zatem dostosować wycenę artykułu (z reguły podaje się stawkę za 1000 znaków ze spacjami) do własnych umiejętności. Wraz z ich rozwojem i pogłębianiem wiedzy zarobki mogą pójść wyraźnie w górę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here