Call centre outscoure – innowacyjne rozwiązania dla przedsiębiorców

2019-04-18

W przypadku wszelkich prac związanych z obszarem call centre outsource, samo sformułowanie outsource z języka angielskiego oznacza przekazanie pewnych obowiązków, czy zlecenie przeprowadzania konkretnych działań firmie zewnętrznej. W przypadku call centre coraz częściej są to niezależne firmy, które pozyskują partnerów biznesowych zainteresowanych przekazaniem wszelkich działań marketingowych, sprzedażowych a także związanych z custome care zewnętrznym firmom, wyspecjalizowanym w tego typu działaniach.


Okazuje się, że jest to spore udogodnienie, a także wpływa na obniżenie kosztów związanych z utrzymaniem firmy. Sama idea call centre outsource http://www.ideacc.pl/ stworzona została a także wprowadzona w życie w Stanach Zjednoczonych. Tamtejsi przedsiębiorcy znaleźli ciekawy sposób na możliwość zaoszczędzenia pewnych sum pieniędzy, dzięki nawiązaniu współpracy z profesjonalnymi firmami, świadczącymi usługi z zakresu contact center. Najczęściej siedziby call center ulokowane były w mniejszych miastach, co wiązało się także z niższym wynagrodzeniem dla poszczególnych pracowników. Ta korzyść finansowa miała ogromny wpływ na rosnącą popularność call centre outsource. Również w Polsce każdego roku odnotowuje się jednoczesny rozwój tej branży, powstawanie nowych firm oraz poszerzanie struktur już istniejących na rynku, jak i coraz szersze zainteresowanie tego rodzaju usługami przez sektory, które dotychczas nie korzystały z usług contact center pozytywnie wpływa na rynek pracy, dzięki powstawaniu nowych miejsc pracy, a także coraz bardziej atrakcyjniejszych wynagrodzeń. Tradycyjna forma call center zakłada kontakt z klientem bądź osobą potencjalnie zainteresowaną jakąś usługą bądź produktem, za pośrednictwem telefonu. Niegdyś były to telefony stacjonarne, obecnie teraz coraz częściej wykorzystywane są dedykowane programy służące wykonywaniu połączeń za pośrednictwem komputerów.


Coraz bardziej zmieniają się jednak kanały komunikacji, czego głównym powodem jest rozwój technologii a także nowe możliwości nawiązywania kontaktów. W przypadku działów obsługi klienta, obok tradycyjnego sposobu kontaktu poprzez rozmowę telefoniczną, coraz częściej usługi świadczone przez call centre outsource obejmują także wszelkiego rodzaju portale społecznościowe i inne, cyfrowe kanały komunikacji. Dynamiczny rynek wymaga wprowadzania ciągłych zmian, a także reagowania na nawyki ludzi oraz wygodne dla nich sposoby przekazywania informacji.


W dużym stopniu call centre outsource realizują także kampanie sprzedażowe, czy kampanie utrzymania klientów. Wysoka skuteczność, wieloletnie doświadczenie firm, czy spółek, budzi coraz szersze zainteresowanie, dlatego wspomina się, że obok najczęściej dotychczas korzystając z usług call center przedsiębiorstw i instytucji, także nowe branże rozpoczną poszerzanie swojej działalności dzięki metodom oferowanym przez contact center. Można wymienić tutaj m.in. branże it, start – up, czy branżę produkcyjną, a także szereg nowych firm, rozwijających się na rynku Polskim. Podsumowując